maandag 19 maart 2012

Lamp.

Deze lamp heeft ook diverse herinneringen. Aan Tante Wil. Dat was een vrijgezellen zus van mijn moeder. Ik vertel regelmatig over haar aan onze kinderen en kleinkinderen. Die lamp hing bij haar boven de bank. En al jaren bij mij. Ik heb de lamp gerepareerd door het varkensleer er opnieuw op te naaien. Deze tante woonde in een huisje aan de westersingel in Berkel. En de beneden verdieping verhuurde ze en dan ging ze zelf boven wonen. In een kleine huiskamer niet veel groter dan 10 vierkante meter. Met een schuine balk er in. En een slaapkamertje en dan was er op de overloop een keukenblokje geplaatst met drie kastjes. De bedstee was ook op de overloop. Soms als je bij haar mocht logeren dan mocht je dus in die bedstee slapen. Dat was dan net een koets. Maar onder die lamp stond dus haar bank. Als we daar waren dan wilde ik me nogal eens achter die bank verstoppen. Dan zat ik daar te spelen met de poppen die ze genoeg had. En soms zette ze een plaatje op met deze muziek op en dan viel ik er op in slaap. Lekker rustig was het in ieder geval voor de visite. Nu wonen we vlakbij een restaurant wat de posthoorn heet en je snapt wel dat dan elke x dit lied boven komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten